måndag 19 november 2007

Vem är du, vad blir detta för blogg?

Hej på er. Jag ska börja blogga.

Jag är en kille man, på 25 år, bor i Stockholm. Jag och Anna har vart tillsammans i åtta år, och nu är hon på smällen, men jag vill inte ha något barn. Här skriver jag hur jag tänker och känner.

Den här bloggen skriver jag av flera anledningar. Dels för att förklara för er där ute att livet inte är så jäkla enkelt, men det visste ni nog redan. Men mest för min egen skull, det kanske är bra att få skriva av sig. Om inte annat så kan det vara väldigt intressant att gå tillbaka att läsa om några år när man funderade på hur fan man var funtad egentligen.

Jag bloggar inte för att få ert medlidande eller tröst. Säg istället vad ni tycker. Tycker ni att jag är en idiot, skriv det. Tycker ni inte det, skriv det också. Men reaktioner, oavsett åt vilket håll, tror jag är nyttigt. Kan jag få någon att förstå hur jag tänker?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att det verkar som om du är en riktigt stor skitstövel!!!!

Ni var två om att bli med barn. man växer in i rollen tillsammans under graviditeten och om ni har virit tillsammans i 8 år så vore det väl kontigt att bara slänga bort det! Vem är det som säger att du inte vill ha barn, nu kanske men om 9 månader då??
Då kommer hon ju inte ta tillbaka dig om hon är någorlunda vettig.
Och du kommer garanterat att ändra dig. bara för att mna får barn måste man inte sluta leva, snarare tvärtom. man växer som människa och får det underbaraste i världen. Jag tycker du ska tänka både en och två gånger innan du gör bort dig totalt!!

Anonym sa...

Känns som om du har glömt bort vad livet handlar om. Om ni har varit tillsammans i 8 år finns det ett speciellt band mellan er om inte ska slängas bort.
Vad gör dig så rädd??

Gjorde precis som du, agerade likadant och jag ångrar det så fruktansvärt. Idag träffar jag knappt mitt barn. Skammen är för stor. Jag önskar att det var ogjort! Jag bangade ur för att jag blev rädd.
Du kommer att ångra dig!!!!!

Anonym sa...

Ja det är väl lika bra att vara ärlig mot dig. Visst ni hade använt preventivmedel och som du säkert vet så är ju inget preventivmedel 100% och ni är ju faktiskt två om det här barnet. Om du ska vara helt säker på att inte göra någon gravid så ska du inte ha sex överhuvudtaget. Du är ju för sjutton 25 år så det här borde du ju veta om!
Stackars din flickvän(ex)det är säkert ingen önskesituation för henne heller att bli gravid under dessa omständigheter men jag antar att din flickvän är i något sånär liknande i ålder som du och en abort skulle hon få bära med sig hela livet.
Det känns som att du tror att livet tar slut när man får barn, men jag ska tala om för dig att jag inte har träffat en enda människa än som har ångrat sitt barn. Jag lovar dig man ångrar ALDRIG de barn man får.Livet går vidare och barn berikar livet. Så visa att du är en man och ta ditt ansvar innan det är försent!

Anonym sa...

Du ditt ansvarslösa, fega kräk...

Fy fan för sådana skitungar som du!

Knulla går bra; men så fort det kommer till ett enda jävla uns av ansvarstagande - då försvinner du som en feg liten jävla lort...

Du är ynklig.

Anonym sa...

imperial webers divlet nonexclusive emrgive storage vipin organizing regulators izcu pools
lolikneri havaqatsu