söndag 20 januari 2008

Syftet med bloggen

Jag vill påminna alla som pratar om att man inte ska lägga sig i något man inte vet något om och tycker det är pajkastning vad syftet med den här bloggen är.

Citerat från det allra första inlägget, skrivet dagen efter breaket:

Den här bloggen skriver jag av flera anledningar. Dels för att förklara för er där ute att livet inte är så jäkla enkelt, men det visste ni nog redan. Men mest för min egen skull, det kanske är bra att få skriva av sig. Om inte annat så kan det vara väldigt intressant att gå tillbaka att läsa om några år när man funderade på hur fan man var funtad egentligen.

Jag bloggar inte för att få ert medlidande eller tröst. Säg istället vad ni tycker. Tycker ni att jag är en idiot, skriv det. Tycker ni inte det, skriv det också. Men reaktioner, oavsett åt vilket håll, tror jag är nyttigt. Kan jag få någon att förstå hur jag tänker?


Skulle man inte lägga sig i något man inte vet allting om så skulle det inte vara en enda kommentar till något inlägg.


Jag och anna pratar med varandra även utanför bloggen, det är inte som att all kommunikation sker genom bloggarna. Tvärtom läser jag hennes blogg ganska sällan. Jag skriver inte det jag skriver här till anna.

Sen efter jag skrev det visar det sig att många har vart med om liknande situationer, och jag tror det kan vara ganska nyttigt att tänka igenom hur man själv tror att man skulle reagera. Ens inställning till abort, ens inställning till bli förälder fast man inte vill.

Inga kommentarer: