tisdag 29 januari 2008

TIsdag 19/1 Anna på blixtbesök

Anna kom hit igår. Hon skulle göra någon redovisning i skolan, och åkte hem idag. Det var faktiskt bra, vi bråkade inget alls. Pratade en hel del, om mer allmänna saker och kom överens. Inte så bra att det är nåt tal om att bli tillsammans heller, nejnej, sov i varsina rum och så och tillsammans lär vi inte bli igen. Åtminstone inte på länge. Sen vet ju ingen av oss hur vi känner massa år fram i tiden, men det är ju tveksamt.

Men det var skönt att få träffas utan att bråka. Efter hon åkte var det till och med mer städat än när hon kom, har bara några lådor att bära ner i källarn. Hon säger hela tiden att hon inte får lyfta tungt, men det kanske är så.. Även om det är lite märkligt, folk jobbar ju till 7e månaden liksom.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog inte så konstigt,de finns dom som e sängligande nästan en hel graviditet av risk för missfall.Jag vet inte om du missade något när du va med Anna på sjukhuset o hon hadde blödningar (förutom festen förstås).Någon sjukvårdskunnig person har väll sagt åt henne att ta det lugnt eftersom hon hadde blödningar?Sen finns de andra lyckliga som kan jobba hela graviditeten och må hur bra som helst.Det e så olika vid varje graviditet.Kartongerna bör DU bära.

Anonym sa...

Man ska inte bära när man är gravid. Och det är ju änmindre bra för Anna när hon hade blödningar. Jag blev sjukskriven i vecka 26 med Felix men jobbar fortfarande med fisen i vecka 29. Känner två som blev sjukskrivna från det att dom kissade på stickan. Såå olika :-)

Skönt att allt gick bra när ni träffades iaf.

Anonym sa...

Du verkar helt vad som hände när ni var på akuten och hur nära det var att Anna förlorade sitt barn.

Så nej det är inte konstigt att hon inte får bära tungt.

Du gör bara nya lågvattenmärken hela tiden, klaga på att hon inte lyfter lådor.
Du lär nog fan aldrig bli en man

Anonym sa...

nu tar jag en rövare o skriver en kommentar fast jag INTE har läst igenom allt vad du har skrivit, eller Annas blogg heller för den delen MEN tänkte bara att jag reagerade över hur vassa många av kommentarerna var här...
ok för att ni känner varandra o hela köret men om jag får lägga in ett litet ord i det hela, som ensamstående morsa sen nästan 16 år, fast pappan ville ha barnet, så tror jag att ni inte får fastna i detaljerna så...
tro mig när jag säger att ni har det värsta, och givetvis även det bästa framför er...
ALL RESPEKT till dig som faktiskt är/var öppen med din inställning till hela graviditeten, bättre att det kommer fram innan än smyger sig på när bebisen väl är född..
återkommer garanterat när jag hunnit läsa mer för åsikter, det finns i massor kan jag lova :-) (vill bara veta "vad" jag tycker)
/Efwa

Anonym sa...

Först och främst, jag tänker inte vara anonym, för jag står för vad jag tycker och tänker.

Jag blir riktigt förbannad på tjejer som behåller ungen fast killen inte vill... va fan hade tjejerna planerat att säga till barnen när dom blir stora o frågar "har jag ingen pappa?" ska dom svara "nej men det är så här, jag behöll dig för att jag ville det.. din pappa var inte redo, men det var jag, jag är egoistisk och tänker bara på mig själv" ungefär... vem vill växa upp utan sin pappa? tragiskt... idiotiskt helt enkelt!!!

Anonym sa...

Håller med Myh! Inför nåt sorts kontrakt för föräldrar, där båda måste skriva under att de vill ha barnet för att de ska få födas! Låter jvligt grymt, men då får barn 2 föräldrar som verkligen vill ha sitt barn. Och det är för barnets skull, vilket ALLT skulle vara, för barn väljer inte att bli födda. Sen vet man ju aldrig vad som händer när barnet är fött.. såklart.

Anonym sa...

myh och ior... seriöst, hur gamla är ni?

Anonym sa...

Men vafaan. Ni vänder ju bara på situationen! Ni vill ju tvinga tjejer till abort. Logiskt? Nej.

Ni kan ju inte säga att ni tycker allt är hennes ansvar. Varför ska hon må dåligt? Riskera att aldrig kunna få barn igen. Risken är inte jättestor men den finns där.
Egoistiskt åt det hållet verkar vara ok.

Alla vet vad som kan hända om man har sex, och då måste ett beslut tas. Men väldigt många verkar tycka att tjejen är dum i huvudet bara för att hon inte vill utsätta sig för massa smärta på olika sätt.

Anonym sa...

Att ta ansvar kan faktiskt handla om att INTE föda barnet. Än en gång, man får faktiskt tänka på barnet och inte bara på mamman också. Att göra abort är ofta helt smärtfritt, och vill man inte göra abort så.. är det samma sak som för pappan, har man sex får man vara beredd på att det kan bil barn, och för barnets skull får man då också vara beredd på att ta sitt ansvar, en eventuell abort. EXAKT samma sak. Jag håller inte på varken mammans eller pappans sida, utan på BARNETS!

Anonym sa...

ior: Smärtfritt? Jag misstänker att du tänker rent fysiskt då? Även om jag har svårt att tro att blödningarna man får i ett par veckor inte direkt är helt mysiga.

Jag misstänker att du röstar på KD och är blint övertygad om att endast kärnfamiljen kan ha lyckliga barn.

Så när du är på barnets sida så är alltså det bästa att göra abort på en gång än låta det få ett lyckligt liv med i alla fall en förälder. Det låter ju verkligen humant, undrar om barnet är lyckligt över att ha dig på sin sida.

Anonym sa...

HA HAAA! Låter som du tror att jag nazist, haAAAAAAAAA! Om ni bara visste om ni bara visste, och om ni bara visste vad jag själv gått igenom. Ha oh..

Anonym sa...

ior: Du har seriöst problem, så jag misstänker att du gått igenom något allvarligt.

Ditt sätt att skriva får mig dessutom att misstänka att Anja har återuppstått i ny skepnad, vilket kommer göra flera här väldigt glada.

Anonym sa...

Ha ja. Men jag verkar ju inte vara den enda som har problem på det här stället. Om man säger så. För övrigt lämnar jag er åt er själva nu, jag orkar inte slösa energi på sånt här.Lycka till föräldrarna och barnet, jag önskar er allt gott!

Anonym sa...

Haha. Är du skön eller? Jag bara måste säga: Vad var det jag sa?! Här kommer hon igen. Men du anja du kan ju inte lämna denna blogg!

Är en abort bäst för barnet? Ok, det vet ju du ja. Hur kunde vi glömma att du vet allt? Dumma oss.

Varför tror du att ett barn kommer att må bättre bara för att dom bor med båda föräldrarna?
Blir man (som förälder) automatiskt inkompetent bara för att man inte bor med den andra föräldern eller? Oförmögen att ta hand om sitt barn kanske?

Anonym sa...

Ville bara påpeka att kommententaren ovan min första kommentar, från Efwa, är min MAMMA =) haha... vi tänker lika...